Snabb leverans till hela Sverige
Lager i Malmö
4.8
Google Reviews
4.4
Trustpilot
Varukorg

Du har inga produkter i varukorgen.

Subtotal:

NaNSEK

Köpvillkor

Köp

Som kund(privat eller företag) så ingår ni i ett avtal med Gardhill i Sverige AB, hillceramic.se ägs av Gardhill i Sverige AB, för att ingå avtal med Gardhill i Sverige så måste ni vara fyllda 18 år och därmed myndiga.
Om beställd vara är slutsåld eller av annan anledning inte finns på lager så informeras ni per e-post om nytt leveransdatum. Önskar ni annullera ordern så meddela oss inom 2 dagar efter ni fått orderbekräftelsen. Hill Ceramic® förbehåller sig rätten att neka ett köp. Bedrägeri eller försök till bedrägeri polisanmäls oavsett belopp.
Vänligen observera att färgen på produkten på bilden kan skilja sig från färgen på den faktiska produkten, vilket beror på distorsion av färgöverföring från din skärm, kamerainställningar och andra faktorer.
Om det är väldigt viktigt för dig att se den exakta färgen och nyansen av ett kakel/klinker rekommenderar vi dig att beställa hem ett varuprov. Med ett varuprov kan du även jämföra och testa med ljussättning och andra färgpaletter hemma. Du hittar knappen "Varuprov" på de flesta produktsidorna inom segmentet Kakel & Klinker.
 

Betalning

Hill Ceramic® använder Klarna betaltjänst för säker betalning, vilket innebär att ni kan handla först och betala senare. Klarna accepterar både kortbetalningar, faktura samt att man delar upp sina betalningar, mer info hittar ni hos klarna.se.
Kortbetalning: vår betalleverantörer uppfyller kraven för PCI DSS och inga kortnummer sparas eller kommer i kontakt med webbutiken.
Förskottsbetalning till Bankgiro: du kan också välja att förskottsbetala din order via Bankgiro. Då gör du en normal bankbetalning till Gardhill i Sverige AB och vi ser pengarna efter 1 bankdag normalt. Kontakta kundtjänst. 
Vi har idag ingen möjlighet till Swish eller kontantbetalning.
Hill Ceramic är skyddad med SSL till din webbläsare, och kommunikationen mellan dig och oss är krypterad.
 

Priser

Hill Ceramic handlar direkt i från tillverkarna utan några mellanhänder, vi har schemalagda lastbilar som går i huvudsak från Spanien och Italien flera gånger i veckan. Generellt så har vi 30-60% lägre pris än traditionella kakelbutiker som handlar genom grossister samt inte har det logistiska flödet fördelen som vi har. Hill Ceramic har i heller inga showroom eller utesäljare som fördyrar produkten till slutkunden. Vi säljer bara första sortering från Europas ledande tillverkare och vi tummar aldrig på kvalitén.
 

Priser: Privatpersoner

Alla priser på Hillceramic.se inkluderar moms, handlar ni för mer än 3000 kr så handlar ni till det lägre priset som anges på produktsidan. Fraktkostnad tillkommer om upp till 495 kr, dvs om ni inte väljer “hämta på lager”, då hämtar kunden sin order på vårt lager i Tvååker, Varberg. Som privatperson har ni också möjlighet att få offert vid köp över 30 000 kr. Ni kan hitta knappa “Offert” på varje sida.
 

Priser: Företag

Vi offererar förmånligt företag inom bygg, fastighet och butik.
På alla produktsidor hittar ni knappen ”företagsoffert”. Här kan ni fylla i kontaktuppgifter, aktuell produkt samt ange hur mycket ni önskar så återkommer vi med offert till er inkl. frakt. Vid första köpet så gäller förskottsbetalning alternativ Klarna, därefter så kan man ansöka företagskredit på 20 dagar
En rutinmässig kreditupplysning görs på beställarens organisationsnummer.
Påminnelseavgift och dröjsmålsränta debiteras vid utebliven betalning. Vi fakturerar bara aktiebolag med F-skattsedel, övriga hänvisar vi till Klarna faktura.
Hillceramic.se är skyddad med SSL till din webbläsare, och kommunikationen mellan dig och oss är krypterad.
 

Expeditionsavgift

Vi lägger till en expeditionsavgift på våra ordrar för att täcka de grundläggande kostnaderna för hantering, administration och paketering. På så sätt kan vi säkerställa att varje beställning behandlas med omsorg, skickas på ett tryggt och smidigt sätt. Expeditionsavgiften gör det möjligt för oss att fortsätta erbjuda ett brett sortiment, hålla våra produktpriser konkurrenskraftiga och samtidigt bibehålla den leveranskvalitet du kan förvänta dig av oss.
 

Kampanjer

På Hillceramic.se så återfinner flertalet kampanjer som har olika slutdatum, kampanjpriser styrs i stor utsträckning vilka specialpriser våra tillverkare erbjuder oss under en begränsad tid. Normal kampanjperiod är 25 dagar, därefter så återgår priserna till normalpris igen, eller till Hill Ceramic’s normalpris. Vi jagar ständigt våra tillverkare för bättre priser under begränsade perioder.

Nyhetsbrev

Genom att lägga en order på vår webbplats godkänner du att ta emot våra nyhetsbrev och marknadsföringserbjudanden. Du kan när som helst avregistrera dig genom att klicka på avregistreringslänken i något av våra utskick eller genom att kontakta vår kundservice.
 

Ångerrätt

Ni har 14 dagars ångerrätt på lagervaror när ni handlar på distans eller utanför företagets affärslokal. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan.
Vi accepterar inte returer av specialbeställda varor (offertvara, restparti eller lagerförsäljning). Vid retur av beställningsvaror så debiterar vi en återlämningsavgift som ligger på 20% av varuvärdet inklusive frakt och moms. Notera att denna återlämningsavgift även tillkommer i fall där ångerrätten utövas innan godset har levererats, förutsatt att varorna redan är under transport till vårt lager. Vid ånger/retur betalar kunden den faktiska returfraktavgiften för leverans till vårt lager i Malmö, oavsett om det är lagervara eller beställningsvara.
 
Lagervara 14 dagar
Beställningsvara 14 dagar (kund betalar 20% av varuvärde)
Offertvara Ingen bytes eller returrätt
Restparti Ingen bytes eller returrätt
Lagerförsäljning Ingen bytes eller returrätt
Fyndvara Ingen bytes eller returrätt

Med anledning av extra kostnader vid retur så rekommenderar vi att beställa varuprov vid minsta osäkerhet.
Önskar ni utnyttja er ångerrätt så anmäl detta via vårt online formulär innan ni skickar er beställning i retur. Invänta bekräftelse från Hill Ceramic. Vid ånger så e-postar vi er pris på returfrakten, vid acceptans av detta så skickar vi ut frakthandlingar till er via e-post. Vi debiterar inte för hanteringskostnader eller emballage.
Vårt onlineformulär hittar ni här: https://hillceramic.se/faq/kontakta-oss/
Packa er varorna väl, använd den pallen ni fått vid utgående leverans eller motsvarande, införskaffa nödvändigt packmaterial för att säkerställa att er beställning anländer till vårt lager oskadad. Bifoga även er orderbekräftelse i returförsändelsen så vi kan identifiera er order. Beställningar som ankommer i retur till vårt lager får ha max en bruten förpackning, samtliga produkter inkl. övriga förpackningar skall vara i oskadat skick. När er retur kommit till vårt lager så kommer alla produkter att inspekteras och vid godkännande så återbetalas köpeskillingen, minus eventuellt skadat gods.
Vi har en generellt generös returpolicy men när man uppenbart totalt ignorerat instruktioner för packning vid returer så debiterar vi skadat material, öppnade paket m.m. Så hjälp oss att hjälpa er och följ våra instruktioner för packning vid retur. Återbetalning sker inom 10 dagar från det att vi mottagit och godkänt er retur.
Ni kan hitta info om en produkts lagerstatus och returrätt på varje produktsida.
 

Retur av kakel och klinker

Keramiska plattor är gjorda av naturmaterial och därför kan små avvikelser förekomma mellan olika tillverkningstillfällen. Det är av yttersta vikt att produkten kontrolleras noggrant innan montering, gällande kvantitet, nyansskillnader och eventuella skador. Plattor kan avvika något jämfört med prover och då framförallt med färg och nyans. Eventuella nyansskillnader anges i batchnumret så kontrollera och notera detta. Alla eventuella avvikelse/defekter skall anmälas till Hill Ceramic innan monteringsarbetet påbörjas då reklamationsrätten och ångerrätten ej går att tillämpa efter montering. När plattorna är monterade kan vi därför inte godkänna en reklamation.
 
Vi godkänner inte returer av öppnade förpackningar med kakel eller klinker. Alla returer måste ske i obrutna originalförpackningar och i säljbart skick.
 

Retur av badrumsmöbler- och inredning

Eventuella dolda skador och fraktskador ska noga kontrolleras av mottagaren vid leverans och meddelas till oss allra senast 7 dagar efter leveransdagen. Om ni vill göra en reklamation ska det anmälas till oss inom en skälig tid. Vi accepterar inte returer av redan monterade och installerade badrumsmöbler. Alla eventuella avvikelser och defekter ska anmälas till Hill Ceramic snarast möjligt. När ni gör en retur är det av yttersta vikt att ni packar allting väl och att det anländer till oss i ett säljbart skick. Samma villkor för returneringsavgifter gäller enligt tabellen ovan. Alla returer måste godkännas av Hill Ceramic och godkänd retur görs på samma sätt som leveransen skett på. Det vill säga om ni fick er leverans via postombud så returnerar ni även via postombud. Kontakta oss om ni vill göra en retur så beräknas vi fraktkostnaden åt er och skickar därefter fraktsedlar.
 

Offert: Sverige

På Hillceramic.se så återfinner flertalet kampanjer som har olika slutdatum, kampanjpriser styrs i stor utsträckning vilka specialpriser våra tillverkare erbjuder oss under en begränsad tid. Normal kampanjperiod är 25 dagar, därefter så återgår priserna till normalpris igen, eller till Hill Ceramic’s normalpris. Vi jagar ständigt våra tillverkare för bättre priser under begränsade perioder.
Handlar man mer så betalar man mindre, detta gäller både privatpersoner och företag, generellt för privatpersoner är köp över 30 000 kronor så finns möjlighet till extra rabatt.
Hantverkare, plattsättare, fastighetsbolag eller återförsäljare kan använda samma offert funktionen för absolut bästa pris. Vi offererar inklusive frakt till ert lager eller till er kund. För företagskunder så använder vi avtalspriser.
Ni kan använda offert funktion nedan eller företags offerts knappen som återfinns på varje produktsida.
 

Offert: Norge & Danmark

I dagsläget så kan du som bor i Danmark eller Norge handla via offert (Estimate), välj dina produkter och klicka dig till kassan. När du ändrar till Norge eller Danmark som land så kommer du i offert läge. Skicka iväg din offertförfrågan och vi återkommer med pris inklusive frakt. Är något oklart så kontakta oss vi e-post, chatt eller telefon.
 

Bildhantering

Hill Ceramic (Gardhill i Sverige AB) har upphovsrätt och immateriella rättigheter till alla bilder som används på hemsidan och därmed är det endast Hill Ceramic (Gardhill i Sverige AB) som har förfoganderätt. Det är tillåtet att använda alla bilder på hemsidan till bloggar eller liknande.
När bilder från Hill Ceramic (Gardhill i Sverige AB) används, ska du alltid hänvisa till webbshoppen med en direktlänk, samt en klickbar länk.

1. Allmänt

När du handlar på hillceramic.se ingår du ett avtal med Gardhill i Sverige AB (org.nr 556865-6986). För att ingå avtal måste du ha fyllt 18 år.

Genom att köpa produkter, ansöka om kredit, registrera ett användarkonto eller använda våra tjänster på webbplatsen bekräftar du att du har tagit del av och godkänner våra vid var tid gällande köpvillkor. Du intygar också att de uppgifter du lämnar om dig själv är korrekta.

Hill Ceramic® förbehåller sig rätten att neka köp. Alla försök till bedrägeri polisanmäls.

Vi reserverar oss för eventuella skrivfel, felaktig lagerstatus eller tekniska problem på webbplatsen. Samtliga köp regleras av svensk lag.

Vi kan komma att uppdatera dessa villkor när som helst om skäl föreligger, utan föregående meddelande.

Har du frågor är du välkommen att kontakta vår kundtjänst via kontaktformuläret.

2. Priser och avgifter

Hill Ceramic® kan erbjuda marknadens bästa priser tack vare hög grad av digitalisering och optimering av våra system. Vi arbetar direkt med Europas ledande tillverkare – främst i Spanien, Italien och andra europeiska länder – utan mellanhänder eller distributörer. Genom detta effektiva arbetssätt, tillsammans med schemalagda transporter och avsaknad av kostsamma showroom eller utesäljare, kan vi hålla priserna låga utan att kompromissa med kvaliteten. Samtliga produkter är av första sortering.

Alla priser på hillceramic.se anges i svenska kronor och inkluderar 25 % moms. Våra priser och avgifter kan förändras på grund av faktorer utanför vår kontroll, till exempel förändrade råvarupriser, valutaförändringar eller ändrad moms. Vid ändrad moms förbehåller vi oss rätten att justera priser och avgifter i motsvarande mån.

2a. Företag och offert

Både privatpersoner och företag har möjlighet att begära offert vid större inköp. För privatkunder gäller detta vid köp över 30 000 kr, medan företag inom bygg, fastighet, butik, hantverkare, plattsättare och återförsäljare alltid kan använda offertfunktionen för att få bästa möjliga pris.


På varje produktsida finns knappen ”Företagsoffert”, där du enkelt fyller i kontaktuppgifter, produkt och önskad volym. Vi återkommer sedan med en offert som inkluderar frakt till ert lager eller direkt till er kund. För företagskunder kan vi även tillämpa avtalspriser vid återkommande inköp.


Betalningsvillkor för företag:
 • Första köp: förskottsbetalning eller betalning via Klarna.
 • Efterföljande köp: möjlighet att ansöka om företagskredit på 20 dagar (rutinmässig kreditupplysning görs på organisationsnumret).
 • Endast aktiebolag med F-skattsedel kan faktureras direkt. Övriga företag hänvisas till Klarna-faktura.
 • Påminnelseavgift och dröjsmålsränta tillkommer vid utebliven betalning.


2b. Fraktavgifter

Hill Ceramic® tillämpar dynamiska fraktpriser som baseras på orderns innehåll, volym och leveransadress. Den slutliga fraktkostnaden visas alltid i kassan när du valt produkter, volym och angett leveransadress.

Ordinarie fraktavgift motsvarar det billigaste leveransalternativet som är tillgängligt för dig. Din beställning kan delas upp i flera paket och leveranser beroende på innehåll. Om du väljer ”Hämta på lager” blir fraktkostnaden 0 kr, och du hämtar själv din order på vårt lager i Malmö.

 

Extra tjänster och tillägg:
Vi erbjuder även särskilda leveranssätt och tjänster mot tilläggsavgift:
 • Delad leverans: Om du önskar att delar av ordern skickas tidigare debiteras extra fraktkostnad för den delleveransen.
 • Specialtransport: Extra avgifter tillkommer för speciallösningar som lastbil med lyftkran, bärhjälp eller expressförsändelse. Kontakta oss för offert.
 • Storformatsplattor/slim slabs: För plattor större än 100–300 cm krävs specialtransport och lyftkran. Dessa beställningar offereras individuellt.

Viktigt att tänka på:
 • Om du inte kan nås av transportören (t.ex. p.g.a. felaktigt telefonnummer) debiteras faktiska returfraktkostnader och hanteringsavgifter som fraktbolaget tar ut.
 • Försändelsen får ligga max 5 dagar hos fraktbolaget. Därefter tillkommer en lagerhyra på 600 kr/pall och dygn, räknat från transportörens första kontaktförsök.


2c. Tilllägg: Avisering (129 SEK)

Vår standardleverans sker utan avisering via SMS eller telefon, eftersom de flesta kunder föredrar smidiga leveranser utan krav på mottagarens kvittens.


Om du ändå önskar bli kontaktad inför leverans erbjuder vi tillvalet Avisering mot en kostnad på 129 kr, som kan väljas i kassan.


Genom att köpa denna tjänst får du två extra funktioner:


1. Leveransavisering


Du får information i förväg om leveranstid. Avisering sker via SMS, e-post eller telefon beroende på fraktsätt. Observera att avisering kan påverka ledtiden och leverans kan ske även utanför normal arbetstid (07.00–17.00).
 • DHL Paket, Pall, Stycke, Home Delivery
Avisering via SMS och/eller e-post. Mottagaren kan även välja att hämta på DHL-terminal.
 • DHL Parti
Avisering via telefon.
 • DHL Standard Pallet International, Premium Pallet International, Euroconnect, Euroconnect Plus, Eurapid, Euroline
Avisering via SMS, e-post och/eller telefon.


2. Leveransbesked


Föraren ringer cirka 15–30 minuter före leverans till det telefonnummer du angivit.
 • Leverans sker ändå även om du inte svarar.
 • Föraren kan inte ändra leveranstid eller adress.
 • Om du inte är på plats återtas godset till terminal och hanteras enligt reglerna för Leveranshinder.


Notera: Leveransbesked ingår redan i DHL Home Delivery och behöver inte bokas separat. För Parcel Connect Plus är tillvalet endast tillgängligt vid leverans till Norge.


2d. Expeditionsavgift (49 SEK)

Vi lägger till en expeditionsavgift på våra ordrar för att täcka de grundläggande kostnaderna för hantering, administration och paketering. På så sätt kan vi säkerställa att varje beställning behandlas med omsorg, skickas på ett tryggt och smidigt sätt. Expeditionsavgiften gör det möjligt för oss att fortsätta erbjuda ett brett sortiment, hålla våra produktpriser konkurrenskraftiga och samtidigt bibehålla den leveranskvalitet du kan förvänta dig av oss.


2e. Adressändring (350 SEK)

Om du vill ändra din leveransadress eller det telefonnummer som används för avisering, kontakta oss så snart som möjligt.
 • Innan frakt bokats: Ändringen är kostnadsfri.
 • Efter att frakten bokats: Transportbolagen tar ut en avgift för adressändring. Denna vidarefaktureras till dig som kund och uppgår till 350 kr inkl. moms.


Vid adressändring skickar vi en betallänk. När avgiften är betald kontaktar vi transportbolaget för att genomföra ändringen.


Adressändring omfattar ändring av namn, leveransadress samt telefonnummer för avisering.


2f. Kampanjer

På hillceramic.se erbjuder vi regelbundet kampanjer inom olika produktkategorier. Flera kampanjer kan pågå samtidigt och ha olika villkor och slutdatum.

Kampanjpriser baseras ofta på tillfälliga specialerbjudanden från våra tillverkare och gäller under en begränsad tid, vanligtvis 5–15 dagar. Därefter återgår priserna till ordinarie nivå eller till Hill Ceramic®s normalpris.

Hill Ceramic® förbehåller sig rätten att justera priser vid extraordinära omständigheter, fram till dess att en beställning har lagts.

👉 För att vara säker på att få det pris du ser online rekommenderar vi att du lägger din beställning så snart som möjligt, eftersom kampanjpriser inte kan reserveras utan en bekräftad order.


2g. Returfrakt och övriga avgifter

Kostnader för returfrakt samt eventuella övriga avgifter beräknas individuellt för varje enskild order.


3. Leveransvillkor

När din order lämnar vårt lager skickas en avisering via e-post till den adress du angivit. Aviseringen innehåller bland annat beräknad leveranstid samt spårningsinformation.


Leverans sker på vardagar under dagtid om inget annat avtalats.

 


Kundens ansvar
 • Om du inte kan nås av transportören (t.ex. p.g.a. felaktigt telefonnummer eller utebliven kontakt) debiteras de faktiska returfraktkostnaderna samt eventuella hanteringsavgifter som fraktbolaget tar ut.
 • Du ansvarar för att kontakta fraktbolaget senast dag två efter att du mottagit avisering från oss.
 • Försändelsen får ligga högst 5 dagar hos fraktbolaget. Därefter debiteras lagerhyra om 600 kr/pall och dygn, räknat från transportörens första kontaktförsök.

 


Leveransplats
 • Vid leverans till lägenhet sker leverans fram till port eller trottoar, om detta är möjligt och tillåtet för transportbolaget. I annat fall levereras godset till närmaste möjliga avlastningsplats.
 • Vid leverans till hus eller fastighet ansvarar köparen för att vägen fram till lossningsplatsen är framkomlig och att lastbilen kan vända samt lossa med bakgavellift. Underlaget måste vara stabilt (ej grus, sten eller annat löst/ojämnt underlag) så att handtruck kan användas.

 


Extra tjänster


Kontakta oss om du behöver:
 • Leverans med lastbil utrustad med lyftkran (debiteras extra efter överenskommelse).
 • Bärhjälp eller expressförsändelse (offereras individuellt).

 

3a. Leveranstid

Leveranstiden varierar beroende på produktens lagerstatus. På varje produktsida visas aktuell status och beräknad leveranstid.

 

Våra huvudstatusar för produkter

Status

Leveransinformation

Lagervara

Levereras direkt från vårt lager i Malmö. Normal leveranstid ca 1–3 arbetsdagar, beroende på din geografiska plats.

Restparti

Levereras direkt från vårt lager i Malmö. Normal leveranstid ca 1–3 arbetsdagar, beroende på din geografiska plats.

Fyndvara

Levereras direkt från vårt lager i Malmö. Normal leveranstid ca 1–3 arbetsdagar, beroende på din geografiska plats.

Lagerförsäljning

Levereras direkt från vårt lager i Malmö. Normal leveranstid ca 1–3 arbetsdagar, beroende på din geografiska plats.

Beställningsvara

Levereras först från leverantör i Europa till vårt lager i Malmö och därefter till dig. Normal leveranstid ca 10–14 arbetsdagar.

Offertvara

Levereras via leverantör i Europa till vårt lager i Malmö och därefter till dig. Eftersom det är en specialprodukt varierar leveranstiden och offereras individuellt.

 

Viktig information
 • Leveranstiden som visas på produktsidan är en uppskattning. Den kan påverkas av lagersaldon och tillgänglighet.
 • Även om en vara visas som lagervara med 1–3 dagars leveranstid kan vi i vissa fall behöva längre tid om lagret inte räcker till.
 • Du får en mer exakt leveranstid i din orderbekräftelse efter att du lagt beställningen.
 • Om någon produkt i din order blir försenad skickar Hill Ceramic® ett särskilt e-postmeddelande för att informera om detta.
 • Vi strävar alltid efter att ge dig den mest exakta informationen möjligt och uppdaterar dig löpande.


Den mest aktuella leveransstatusen kan du följa via vår spårningssida. Länk till spårningen hittar du både på ”Tack-sidan” efter genomfört köp och i din orderbekräftelse.


Transportörer och särskilda villkor
 • Leverans sker alltid med det fraktbolag som har bäst logistiklösning för din destination.
 • För avlägsna orter utan reguljär transport kan extra leveransdagar tillkomma. Norrland har generellt längre leveranstider.
 • Hill Ceramic® kan inte garantera en exakt leveransdag eftersom vi inte kan påverka transportörernas interna flöden. Hög belastning hos transportören kan leda till förseningar.
 • Om du har beställt leverans till ombud får du en avisering från transportbolaget så snart försändelsen finns att hämta.
 • Kontakta oss om du behöver specialtransport.


3b. Fraktkostnad

Detaljerad information om fraktkostnader och tilläggstjänster hittar du under avsnittet 2. Priser och avgifter.


3c. Mottagning och inspektion av leverans

När du tar emot din leverans måste du kvittera mottagandet. Det är därför viktigt att du inspekterar godset innan du skriver på. Detta underlättar en eventuell reklamation om något skulle vara skadat.


Så här gör du vid mottagning
 1. Kontrollera pallen för yttre synliga skador (t.ex. trasig eller tilltryckt förpackning, skadad pall).
 2. Känn utanpå plast och kartonger om något verkar löst, skramlar eller känns skadat i hörn eller plattor.
 3. Om du ser något som misstänks vara en skada (det behöver inte vara bekräftat):
 • Fotografera pallen och det misstänkta skadade området.
 • Be chauffören att notera “skadat emballage” på frakthandlingarna eller i sin handdator.
 • Notera tid och chaufförens namn.


Reklamation
 • Kontakta oss omedelbart om du upptäcker en skada.
 • Anmäl via reklamationsformuläret eller scanna QR-koden som följer med reklamationsdokumentet på pallen.
 • Tänk på att reklamationen måste göras direkt i samband med mottagandet för att vara giltig.


4. Betalning

När du går vidare till kassan använder Hill Ceramic® betalplattformen Kustom Checkout, integrerad med Klarna för säker och flexibel betalning.


Betalningsalternativ via Klarna


Klarna erbjuder flera olika betalningsmetoder för både privatpersoner och företag:
 • Kortbetalning (Visa, Mastercard, American Express) – hanteras enligt internationella säkerhetsstandarder (PCI DSS). Dina kortuppgifter sparas aldrig av webbutiken.
 • Klarna Pay Now – direktbetalning.
 • Klarna Pay Later – faktura med betalning efter leverans.
 • Klarna Delbetalning – möjlighet att dela upp betalningen.
 • Swish och MobilePay.
 • Billie – företagsanpassad betalningslösning via Klarna.
 • Apple Pay och Google Pay – snabba, säkra betalningar med våra officiella partners för mobila betalningar.

 


Du hanterar enkelt dina betalningar via klarna.se eller Klarnas app.


Direktbetalning för företag


Utöver Klarna kan företagskunder även välja:
 • Förskottsbetalning (Bankgiro): Gör en normal banköverföring till Gardhill i Sverige AB. Vi ser vanligtvis pengarna inom 1 bankdag. 
 • Direktfaktura med kredittid: Erbjuds endast i undantagsfall till återkommande företagskunder som tidigare beställt hos oss. Beställningar skickas först när betalningen har registrerats, om inget annat överenskommits.


Säkerhet och partnerskap


Alla betalningar sker via säkra och krypterade kanaler (SSL). Våra betaltjänster uppfyller de högsta internationella säkerhetskraven, bland annat PCI DSS-standard för kortbetalningar.

Hill Ceramic® samarbetar med Klarna, Apple Pay och Google Pay – tre av de mest betrodda aktörerna inom betalningslösningar globalt – för att ge våra kunder en trygg, smidig och modern betalningsupplevelse.

 

5. Avtal och avbryta beställning

6. Retur

7. Reklamation

8. Övrigt

8.1. Färg och varuprover

Observera att färgen på produktbilder kan skilja sig något från den faktiska produkten. Detta beror på variationer i skärmteknik, ljusförhållanden, kamerainställningar och andra faktorer som påverkar färgåtergivningen.

Om det är viktigt för dig att se den exakta färgen och nyansen rekommenderar vi att du beställer ett varuprov. Då kan du jämföra produkten i hemmiljö med din belysning och övriga färgpalett. Knappen ”Varuprov” finns på de flesta produktsidor inom kategorin Kakel & Klinker.

8.2. Nyhetsbrev

När du lägger en order på vår webbplats godkänner du att ta emot våra nyhetsbrev och marknadsföringserbjudanden.
Du kan när som helst avregistrera dig genom att klicka på länken för avregistrering i något av våra utskick eller genom att kontakta vår kundtjänst.

8.3. Bildrättigheter

Alla bilder på hillceramic.se ägs av Gardhill i Sverige AB och omfattas av upphovsrätt samt immateriella rättigheter.
Det är tillåtet att använda våra bilder i bloggar, artiklar och liknande under förutsättning att du alltid hänvisar till hillceramic.se med en direkt och klickbar länk till vår webbshop.

8.4. Bedrägeri

Hill Ceramic® polisanmäler alla former av bedrägeri, dataintrång eller försök till sådana.
Vi förbehåller oss rätten att neka eller häva ett köp om det finns skäl att misstänka bedrägeri, missbruk eller obehörig användning av vår webbplats.

8.5. Felaktiga priser, information och färgåtergivning

Vi strävar alltid efter att all produktinformation på vår webbplats ska vara korrekt, men fel kan tyvärr uppstå. Om ett uppenbart tryck-, skriv- eller prisfel upptäcks innan leverans, och du borde ha insett felet, förbehåller vi oss rätten att häva köpet och återbetala eventuell betalning.
I sådana fall kontaktar vi dig självklart omgående.

Vi reserverar oss även för eventuella fel i lagersaldo, marknadsföring och nyhetsbrev.
Olika skärmar och inställningar kan påverka hur färger återges, vilket innebär att nyanser på produkterna inte alltid exakt motsvarar verkligheten.

8.6. Force majeure

Hill Ceramic® är befriat från ansvar för förseningar eller bristande fullgörelse av skyldigheter enligt dessa villkor när orsaken ligger utanför vår kontroll.
Som befriande omständigheter räknas bland annat:
myndighetsåtgärder, ny eller ändrad lagstiftning, konflikt på arbetsmarknaden, blockad, brand, översvämning, sabotage, naturkatastrof, större olyckshändelse eller liknande extraordinära händelser.

Force majeure omfattar även myndighetsbeslut som negativt påverkar marknaden eller våra produkter, såsom försäljningsförbud, tvingande märkningar eller andra regleringar, samt exceptionell marknadsnedgång.