Snabb leverans till hela Sverige
Lager i Varberg
4.8
Google Reviews
4.6
Trustpilot
Varukorg

Du har inga produkter i varukorgen.

Subtotal:

NaNSEK

Leveransvillkor

Leveranstid

Det finns 2 typer av produkter: lagervara samt beställningsvara.
Alla våra lagervaror levererar vi inom 1-3 vardagar, beställer du en beställningsvara så tar det mellan 10-14 dagar. Leveranstid framgår på varje produktsida.
Leverans sker med det fraktbolag som har bäst logistik på er destination. Om ni bor på en avlägsen ort som inte har någon reguljär transport så får ni räkna med extra leveransdagar som är anpassat till transportbolaget. Norrland har generellt längre transporttider.
Hill Ceramic kan inte garantera exakt leveransdag då vi har ingen möjlighet att påverka transportörernas flöde, har dom mycket att göra så kan det betyda förseningar.
Kontakta oss om ni behöver specialtransport.
När ni lagt er order så har ni möjlighet att följa ordern online.
Leverans av varuprov sker till närmsta ombud.
 

Leveransvillkor

När er order lämnar vårt lager så aviserar vi er via e-post till angiven e-postadress. Där återfinns bland annat information om beräknad leveranstid och hur ni kan spåra leveransen.
Leverans sker vardagar dagtid om inget annat överenskommits. Om ni av någon anledning inte är anträffbar p.g.a. felaktigt angivit telefonnummer eller av någon annan anledning så förbehåller vi oss rätten att debitera er reala retur fraktkostnader samt hanteringsavgifter som påförs oss av fraktbolaget. Det är också kundens skyldighet att söka kontakt med fraktbolaget på den 2:a dagen efter ni fått aviserings om utleverans via e-post från oss.
Er försändelse får ligga max 5 dagar hos fraktbolaget, därefter debiteras lagerhyra om 600 kr/pall/dygn. Räknas ifrån frakt bolagets första kontaktförsök.
Bor ni i lägenhet så levereras beställning fram till porten/trottoaren med förutsättning att det är möjligt och lagligt för transportbolaget att göra så, annars så levereras Er beställning till närmsta möjliga avlastningsställ. Sker leverans till hus/fastighet så skall vägen vara i sådant skick att lastbilen kan vända samt lasta av med bakgavellift, detta förutsätter att underlaget inte är grus, sten eller annat löst eller ojämnt underlag var man inte kan framföra en handtruck. Detta är köparens ansvar undersöka förutsättningarna för leverans med tung lastbil och tungt gods med handtruck samt att informera om detta i förtid.
Kontakta oss för information om lastbil med lyftkran, denna service extra debiteras efter överenskommelse. Ni kan också kontakta oss för offert för bärhjälp eller expressförsändelse.
 

Fraktkostnad

Fraktkostnaden är upp till 495 kr till hela Sverige, undantag är öar och andra destinationer som inte har reguljär transport av tungt gods. Leverans sker till hemadress. Ni har också möjlighet att hämta på vårt lager i Tvååker, Varberg. Fraktkostnad för varuprover är 39 kr till hela Sverige, levererat till ombud.
Vid beställningar av ”slim slabs” eller ”storformatsplattor” så tillkommer extra fraktkostnader, detta offereras individuellt. Avser plattor/slabs större än 100/120/150/180/240/300 cm vilka kräver specialtransport och lyftkranar. Rådfråga oss och begär offert inför köp.
 

Inspektera ditt goods innan ni skriver på

Ni måste kvittera er leverans, det är då viktigt att ni inspekterar er leverans/pall så att ni enklare kan reklamera om godset eventuellt är skadat.
  1. Inspektera pallen för yttre synliga skador, ex skadad eller tilltryckt packplats, eller skadad pall.
  2. Känn utanpå plasten och kartongerna om ni kan upptäcka några skador, kan vara att något hörn skramlar lite eller att det upplevs som något hörn eller platta i sig är skadad.
Om ni upptäcker något som ser ut som en misstänkt skada, (behöver inte vara en bekräftad skada, bara att det är en misstänkt skada)
  1. Fotografera pallen och skadan.
  2. Be chauffören notera skadat emballage på frakthandlingarna eller på sin handdator.
  3. Notera tid och namn.
Kontakta oss direkt efter ni konstaterat skadan genom följande länk. https://hillceramic.se/faq/reklamera/ alternativt scanna QR-koden som ni återfinner på medsända reklamationsdokument på pallen.
Tänk på att reklamationen måste göras per omgående.
 

Adressändring

Önskar ni ändra leveransadressen eller aviseringsnummer så kontakta oss så fort som möjligt. Om Hill Ceramic ännu inte beställt frakten av fraktbolaget så utför vi ändringen kostnadsfritt. Har Hill Ceramic redan bokat er frakt till er tidigare angivna leveransadress så tillkommer en leveransändringsavgift, detta är en avgift som fraktbolagen debiterar Hill Ceramic vid leveransändring, denna avgift är 350 kr inkl. moms. Vid debitering för leveransadressändring så skickar vi en betallänk till er, när leveransändringen är betald så kontaktar vi transportbolaget för leveransadressändring. Leveransändring innefattar ändring av namn, adress samt telefonnummer för avisering.