Fraktkostnad
Fraktkostnaden är 395 kr till hela Sverige, undantag är öar och andra destinationer som inte har reguljär transport av tungt gods. Leverans sker till hemadress.
Ni har också möjlighet att hämta på vårt lager i Tvååker, Varberg.
Fraktkostnad för varuprover är 39 kr till hela Sverige, levererat till ombud.
Vid beställningar av ”slim slabs” eller ”storfomatsplattor” så tillkommer extra fraktkostnader, detta offereras individuellt. Avser plattor/slabs större än 100/120/150/180/240/300 cm vilka kräver specialtransport och lyftkranar
Hill Ceramic® debiterar inga expeditionsavgifter.
Varuprover
Hill Ceramic® skickar ut varuprover, vi debiterar 39 kr för lagerprodukter, respektive 99 kr för beställningsprover, frakt tillkommer om 39 kr per köp om max 3 prover.
Provplattor på beställningsprodukter skickas inom 1-2 dagar, beställningsprodukter tar ca 10-14 dagar. Varuprover skickas till ett ombud nära dig.
Varuproverna är ofta 30×30 cm, önskar ni större eller hel platta så meddela oss genom att svara på er orderbekräftelse och meddela att ni vill ha en större platta.
Det finns knappa “Varuprov” nästan på varje produktsida.
Utställning / Showroom
Vi har inga traditionella showroom, men vi har ”showroom hos dig”, det innebär att kunder kan beställa prover online och få dom hemskickade till en låg kostnad, på så sätt kan kunden sitta hemma i lugn och ro och jämföra olika plattor. Kunden behöver inte returnera plattorna utan kan behålla dom, läs mer om detta under varuprov.
Det finns knappa “Varuprov” nästan på varje produktsida.
Priser: Privatpersoner
Alla priser på Hillceramic.se inkluderar moms, handlar ni för mer än 3000 kr så handlar ni till det lägre priset som anges på produktsidan. Fraktkostnad tillkommer enligt ovan, dvs om ni inte väljer “hämta på lager”. Som privatperson har ni också möjlighet att få offert vid köp över 30000 kr. Ni kan hitta knappa “Offert” på varje sida.
Priser: Företag
Vi offererar förmånligt företag inom bygg, fastighet och butik.
På alla produktsidor hittar ni knappen ”företagsoffert”. Här kan ni fylla i kontaktuppgifter, aktuell produkt samt ange hur mycket ni önskar så återkommer vi med offert till er inkl. frakt.
Vid första köpet så gäller förskottsbetalning alternativ Klarna, därefter så kan man ansöka företagskredit på 20 dagar.
En rutinmässig kreditupplysning görs på beställarens organisationsnummer. Påminnelseavgift och dröjsmålsränta debiteras vid utebliven betalning. Vi fakturerar bara aktiebolag med F-skattsedel, övriga hänvisar vi till Klarna faktura.
Hillceramic.se är skyddad med SSL till din webbläsare, och kommunikationen mellan dig och oss är krypterad.
Produktegenskaper
Hill Ceramic® säljer bara klinker ifrån ledande europeiska vilka uppfyller EU standard och svensk standard, alla produkter är första sortering klass BIII EN14411.
Keramiska plattor är tillverkade av naturmaterial som är brända under kontrollerad miljö med hög precision, det kan dock förekomma små måttavvikelse och nyansavvikelse. Plattor som avviker för mycket sorterasut vid laserstyrd kontrollprocess.
Det som är viktigt för dig när du beställer är att du alltid beställer tillräckligt med plattor första gången, vi inte kan garantera att vi kan leverera samma ”batch” vid senare tillfälle. Batch innebär plattor från samma produktionstillfälle. Färg, nyans och ton kan variera från produktionstillfälle.
Beställa alltid minst 10% extra vid beställning, beställer ni storformat så skall ni alltid kontrollera med er plattsättare eftersom det kan krävas mer plattor.
Tolerans måttavvikelse enligt SS10545-2 är en vedertagen standarden för EU och Sverige.
Nedan är en tabell för exempel på måttavvikelse enligt testmetod SS10545-2.

Keramiska plattor har tolerans för avvikelse i skevhet och buktighet, även kallat fogsprång enligt ovan standard. Fogsprång innebär höjdskillnad mellan två intillliggande plattor som ligger på plant underlag.
Det är av ytters vikt att underlaget är 100% plant med undantag då man önskar lutning för vattenavrinning.
Skadat gods / beställning
När ni mottager er vara så har ni en skyldighet att inspektera varan/pallen, om ni upptäcker en skada så är det av vikt att ni dokumenterar skadan med innan ni packar upp pallen dokumentera mobilkamera. Be chauffören att notera skadan på frakthandlingarna som ni skriver på. Kontakta oss samma dag som ni mottager er vara.
Är det en dold skada, dvs en skada som ni upptäcker vid uppackning så måste ni kontakta oss inom 7 arbetsdagar, därefter så kan vi inte behandla ert ärende, därav är det av vikt att man inspekterar sin vara direkt.
Reklamation accepteras inte efter att plattorna installerade, där av har kunden/plattsättaren skyldighet att inspektera plattorna innan de installeras så det är rätt vara. Ni anmäler skadad vara här >>
Övrigt
Har ni frågor så kan ni alltid kontakta oss på Hill Ceramic®, ni kan kontakta oss via formulär längst ner på denna sida via chatt eller via telefon.