• Sok
    Generic filters
    Exact matches only
    Filter by Custom Post Type

Villkor och Frakt

Köpevillkor | Hill Ceramic®

Hur drabbas Er leverans av coronavirus?
I dagsläget så drabbas inte våra leveranser mer än att det kan tillkomma förseningar vid gränskontroller. Lastbilstransporter levererar idag med 100% kapacitet från våra leverantörer runt om i Europa.
Våra leverantörer/tillverkare arbetar med full kapacitet idag och vi har daglig kontakt med dom för att säkerställa kapacitet och lager, uppstår några ändringar så informeras ni och har möjlighet att avbeställa.
Vi kommer att från och med fredag att desinfektera alla försändelser innan det skickas från lagret, detta gäller även inkommande returer. Vår kundtjänst kommer att ha begränsad telefontid då kundtjänst arbetar hemifrån, lagret arbetar som vanlig med eventuell anpassning utefter situationen.
Ni kan alltid nå oss via chatten eller via email formulär vilket vi under dessa omständigheter kommer att bemanna lite extra. Vi informerar fortlöpande om eventuella förseningar via email.


Köp
Som kund så ingår ni i ett avtal med Gardhill i Sverige AB, hillceramic.se ägs av Gardhill i Sverige AB, för att ingå avtal med Gardhill i Sverige så måste ni vara fyllda 18 år och därmed myndiga.
Om beställd vara är slutsåld eller av annan anledning inte finns på lager så informeras ni per e-post om nytt leveransdatum. Önskar ni annullera ordern så meddela oss inom 2 dagar efter ni fått orderbekräftelsen. Hill Ceramic® förbehåller sig rätten att neka ett köp. Bedrägeri eller försök till bedrägeri polisanmäls oavsett belopp.
Betalning
Hill Ceramic® använder Klarna betaltjänst för säker betalning, vilket innebär att ni kan handla först och betala senare. Klarna accepterar både kortbetalningar, faktura samt att man delar upp sina betalningar, mer info hittar ni hos klarna.se.
Kortbetalning: vår betalleverantörer uppfyller kraven för PCI DSS och inga kortnummer sparas eller kommer i kontakt med webbutiken.
Förskottsinbetalning till Bankgiro: du kan välja att förskottsbetala din order via Bankgiro. Då gör du en normal bankbetalning till Gardhill i Sverige AB och vi ser pengarna efter 1 bankdag normalt. Kontakta kundtjänst. Vi har idag ingen möjlighet till Swish eller kontantbetalning.
Hill Ceramic är skyddad med SSL till din webbläsare, och kommunikationen mellan dig och oss är krypterad.

Leveranstid
Det finns 2 typer av produkter: lagervara och beställningsvara.
Alla våra lagervaror levererar vi – inom 1-3 vardagar, beställer du beställningsvara sortiment så tar det – mellan 7-14 dagar.
Vi erbjuder express leverans på vårt lagersortiment om det är fysiskt möjligt och att speditören accepterar express leverans till er ort. Expressleverans är i princip samma dag leverans eller efter överenskommelse. Leverans sker med det fraktbolag som har bäst logistik på er destination.
Leverans
När er order lämnar vårt lager så aviserar vi er via e-post till angiven e-postadress.
Fraktbolaget kommer sedan att avisera er via sms, e-post eller ett samtal för att komma överens om en utkörningstid.
Leverans sker vardagar dagtid om inget annat överenskommits. Om ni av någon anledning inte är anträffbar p.g.a. felaktigt angivit telefonnummer eller av någon annan anledning så förbehåller vi oss rätten att debitera er reala returfraktkostnader samt hanteringsavgifter som påförs oss av fraktbolaget. Det är också kundens skyldighet att söka kontakt med fraktbolaget på den 2:a dagen efter ni fått aviserings om utleverans via e-post från oss.
Er försändelse får ligga max 5 dagar hos fraktbolaget, därefter debiteras lagerhyra om 600 kr/pall/dygn. Räknas ifrån fraktbolagets första kontaktförsök. Bor ni i lägenhet så levereras beställning fram till porten/trottoaren med förutsättning att det är möjligt och lagligt för transportbolaget att göra så, annars så levereras Er beställning till närmsta möjliga avlastningsställe. Sker leverans till hus/fastighet så skall vägen vara i sådant skicka att lastbilen kan vända samt lasta av med bakgavellift, detta förutsätter att underlaget inte är grus, sten eller annat löst eller ojämnt underlag var man inte kan framföra en handtruck. Detta är köparens ansvar undersöka förutsättningarna för leverans med tunglastbil och tungt gods med handtruck samt att informera om detta i förtid.
Kontakta oss för information om lastbil med lyftkran, denna service extra debiteras efter överenskommelse. Ni kan också kontakta oss för offert för bärhjälp eller expressförsändelse.
Ångerrätt
Ni har 14 dagars ångerrätt när ni handlar på distans eller utanför företagets affärslokal. Ångerfristen börjar löpa dagen efter du tagit emot varan. Vi accepterar inte returer av specialbeställda varor, detta inkluderar produkter som är beställningsvaror (använd möjligheten att beställa provplattor innan ert köp för att undvika onödiga returer).
Önskar ni utnyttja Er ångerrätt så anmäl detta via vårt online formulär innan ni skickar er beställning i retur. Invänta bekräftelse ifrån Hill Ceramic.
Vid ångerrätt så e-postar vi Er pris på returfrakten, vid acceptans av detta så skickar vi ut frakthandlingar till er via e-post. Vi debiterar inte för hanteringskostnader eller emballage.
Packa er order väl, använd den pallen ni fått vid utgående leverans eller motsvarande, inskaffa nödvändigt packmaterial för att säkerställa att er beställning anländer till vårt lager oskadad. Bifoga även Er orderbekräftelse i returförsändelsen så vi kan identifiera er order. Beställningar som ankommer i retur till vårt lager få ha max en obruten förpackning, samtliga produkter inkl. övriga förpackningar skall vara i oskadat skick. När er retur kommit till vårt lager så kommer alla produkter att inspekteras och vid godkännande så återbetalas köpeskillingen, minus eventuellt skadat gods. Vi har en generellt generös returpolicy men när man uppenbart totalt ignorerat instruktioner för packning vid returer så debiterar vi skadat material, så hjälp oss att hjälpa Er och följ våra instruktioner för packning vid retur.
Återbetalning sker inom 10 dagar från det att vi mottagit och godkänt er retur. Instruktioner om hur ni packar er retur hittar ni här >>

Fraktkostnad
Fraktkostnaden är 395 kr till hela Sverige, undantag är öar och andra destinationer som inte har reguljär transport av tungt gods. Leverans sker till hemadress.
Ni har också möjlighet att hämta på vårt lager i Tvååker, Varberg.
Fraktkostnad för varuprover är 39 kr till hela Sverige, levererat till ombud.
Vid beställningar av ”slim slabs” eller ”storfomatsplattor” så tillkommer extra fraktkostnader, detta offereras individuellt. Avser plattor/slabs större än 100/120/150/180/240/300 cm vilka kräver specialtransport och lyftkranar
Hill Ceramic® debiterar inga expeditionsavgifter.
Varuprover
Hill Ceramic® skickar ut varuprover, vi debiterar 39 kr för lagerprodukter, respektive 99 kr för beställningsprover, frakt tillkommer om 39 kr per köp om max 3 prover.
Provplattor på beställningsprodukter skickas inom 1-2 dagar, beställningsprodukter tar ca 10-14 dagar. Varuprover skickas till ett ombud nära dig.
Varuproverna är ofta 30×30 cm, önskar ni större eller hel platta så meddela oss genom att svara på er orderbekräftelse och meddela att ni vill ha en större platta.
Det finns knappa “Varuprov” nästan på varje produktsida.
Utställning / Showroom
Vi har inga traditionella showroom, men vi har ”showroom hos dig”, det innebär att kunder kan beställa prover online och få dom hemskickade till en låg kostnad, på så sätt kan kunden sitta hemma i lugn och ro och jämföra olika plattor. Kunden behöver inte returnera plattorna utan kan behålla dom, läs mer om detta under varuprov.
Det finns knappa “Varuprov” nästan på varje produktsida.
Priser: Privatpersoner
Alla priser på Hillceramic.se inkluderar moms, handlar ni för mer än 3000 kr så handlar ni till det lägre priset som anges på produktsidan. Fraktkostnad tillkommer enligt ovan, dvs om ni inte väljer “hämta på lager”. Som privatperson har ni också möjlighet att få offert vid köp över 30000 kr. Ni kan hitta knappa “Offert” på varje sida.
Priser: Företag
Vi offererar förmånligt företag inom bygg, fastighet och butik.
På alla produktsidor hittar ni knappen ”företagsoffert”. Här kan ni fylla i kontaktuppgifter, aktuell produkt samt ange hur mycket ni önskar så återkommer vi med offert till er inkl. frakt.
Vid första köpet så gäller förskottsbetalning alternativ Klarna, därefter så kan man ansöka företagskredit på 20 dagar.
En rutinmässig kreditupplysning görs på beställarens organisationsnummer. Påminnelseavgift och dröjsmålsränta debiteras vid utebliven betalning. Vi fakturerar bara aktiebolag med F-skattsedel, övriga hänvisar vi till Klarna faktura.
Hillceramic.se är skyddad med SSL till din webbläsare, och kommunikationen mellan dig och oss är krypterad.
Produktegenskaper
Hill Ceramic® säljer bara klinker ifrån ledande europeiska vilka uppfyller EU standard och svensk standard, alla produkter är första sortering klass BIII EN14411.
Keramiska plattor är tillverkade av naturmaterial som är brända under kontrollerad miljö med hög precision, det kan dock förekomma små måttavvikelse och nyansavvikelse. Plattor som avviker för mycket sorterasut vid laserstyrd kontrollprocess.
Det som är viktigt för dig när du beställer är att du alltid beställer tillräckligt med plattor första gången, vi inte kan garantera att vi kan leverera samma ”batch” vid senare tillfälle. Batch innebär plattor från samma produktionstillfälle. Färg, nyans och ton kan variera från produktionstillfälle.
Beställa alltid minst 10% extra vid beställning, beställer ni storformat så skall ni alltid kontrollera med er plattsättare eftersom det kan krävas mer plattor.
Tolerans måttavvikelse enligt SS10545-2 är en vedertagen standarden för EU och Sverige.
Nedan är en tabell för exempel på måttavvikelse enligt testmetod SS10545-2.


Keramiska plattor har tolerans för avvikelse i skevhet och buktighet, även kallat fogsprång enligt ovan standard. Fogsprång innebär höjdskillnad mellan två intillliggande plattor som ligger på plant underlag.
Det är av ytters vikt att underlaget är 100% plant med undantag då man önskar lutning för vattenavrinning.
Skadat gods / beställning
När ni mottager er vara så har ni en skyldighet att inspektera varan/pallen, om ni upptäcker en skada så är det av vikt att ni dokumenterar skadan med innan ni packar upp pallen dokumentera mobilkamera. Be chauffören att notera skadan på frakthandlingarna som ni skriver på. Kontakta oss samma dag som ni mottager er vara.
Är det en dold skada, dvs en skada som ni upptäcker vid uppackning så måste ni kontakta oss inom 7 arbetsdagar, därefter så kan vi inte behandla ert ärende, därav är det av vikt att man inspekterar sin vara direkt.
Reklamation accepteras inte efter att plattorna installerade, där av har kunden/plattsättaren skyldighet att inspektera plattorna innan de installeras så det är rätt vara. Ni anmäler skadad vara här >>
Övrigt
Har ni frågor så kan ni alltid kontakta oss på Hill Ceramic®, ni kan kontakta oss via formulär längst ner på denna sida via chatt eller via telefon.

Chenker
DHL
shiplink
Uppdaterar…

Delsumma: 3252.48 kr

Till varukorg

Fortsätt handla

Information om leveranstider